It’s a blue Blue Monday

21 Ιανουαρίου 2019
It’s a blue Blue Monday

Από το 2005, η τρίτη Δευτέρα του Γενάρη, η ονομαζόμενη “Blue Monday”, θεωρείται η πιο καταθλιπτική μέρα ολόκληρου του χρόνου. Η ιδέα είναι βασισμένη σε υπολογισμούς που έγιναν με βάση παράγοντες όπως τις καιρικές συνθήκες και την (κακή) οικονομική κατάσταση μετά τις γιορτές. Αν και το Blue Monday, δεν έχει καμία επιστημονική βάση, εντούτοις αυτή η ιδέα επηρεάζει πολλούς από εμάς. Εμείς όμως είμαστε εδώ για να σας πούμε κάποιους τρόπους να διαχειριστείτε αυτή την καταθλιπτική μέρα.

Όλα στο φως!

Το φυσικό φως, βοηθάει στην σταθεροποίηση της σεροτονίνης ενώ απελευθερώνει ενδορφίνες. Και οι δύο είναι ορμόνες που ανεβάζουν τη διάθεση. Αν είστε στη δουλειά, βγείτε έξω για δέκα λεπτά σήμερα.

Ας γυμναστούμε

Το περπάτημα, το τροχάδι, το κολύμπι, η ποδηλασία και παρόμοιες δραστηριότητες, ενισχύουν τις ενδορφίνες, οι οποίες επικοινωνούν με συγκεκριμένους παραλήπτες στον εγκέφαλο με αποτέλεσμα να μειώνεται ο πόνος. Επιπλέον, ενεργοποιείται ένα θετικό συναίσθημα στο σώμα μας παρόμοιο με αυτό που προκαλεί η μορφίνη.

Χαμογελάστε

Όταν χαμογελάτε, απελευθερώνεται μια σειρά από χημικά στο μυαλό μας, άμεσα συνδεδεμένα με θετική διάθεση. Το σώμα χαλαρώνει και η πίεση του αίματός μπορεί να χαμηλώσει. Το χαμόγελο είναι μεταδοτικό, έτσι όταν χαμογελάτε σε άλλους, τους κάνετε και εκείνους να νιώθουν καλά!

Να είστε ευγνώμονες

Πρόσφατες έρευνες έχουν δείξει πως όταν εκτιμάτε αυτά που έχετε, νιώθετε πιο αισιόδοξος και έχετε περισσότερη ενέργεια. Κάντε λοιπόν μια λίστα με τα πράγματα για τα οποία είστε ευγνώμων και για τους ανθρώπους για τους οποίους είστε ευγνώμων που βρίσκονται στη ζωή σας.

Εξασκήστε τον αλτρουισμό

Υπάρχει ένας αυξανόμενος αριθμός ερευνών που συνδέει την αλτρουιστική συμπεριφορά με βελτιωμένη υγεία και μια γενικότερη αίσθηση ευμάρειας. Το οποίο σημαίνει πως όταν κάνετε ένα κομπλιμέντο σε κάποιο ή/και δωρίσετε σε φιλανθρωπικές οργανώσεις, θα νιώσετε πολύ καλά!

Δημιουργήστε

Πρόσφατες έρευνες έχουν εισηγηθεί πως η δημιουργικότητα και η κατάθλιψη είναι συνδεδεμένα μεταξύ τους. Οι δημιουργικοί άνθρωποι τείνουν να έχουν πιο συχνά κατάθλιψη αλλά ταυτόχρονα μπορούν να την μετατρέψουν σε κάτι θετικό. Έτσι, εκείνες τις φάσεις που νιώθετε στα πιο “κάτω” σας, θα σας κάνει καλό να το μετατρέψετε σε δημιουργικότητα π.χ. να γράψετε κάτι, να ζωγραφίσετε, να παίξετε μουσική ή να συμμετάσχετε σε οτιδήποτε δημιουργικό σας ανεβάζει τη διάθεση.

Χαλαρώστε

Βρείτε χρόνο να περιποιηθείτε τον εαυτό σας. Κάντε μασάζ, βυθιστείτε σε μια μπανιέρα γεμάτη με ζεστό νερό, διαβάστε ένα καλό βιβλίο και χαλαρώστε.