Τα καύσιμα του οργανισμού!

03 Φεβρουαρίου 2019
Τα καύσιμα του οργανισμού!

Υπάρχουν ορισμένες τροφές που όχι μόνο είναι εξαιρετικά θρεπτικές, αλλά μπορούν ταυτόχρονα να ενισχύσουν τα επίπεδα ενέργεια μας. Εκτός από τα φρούτα και τα λαχανικά που ως γνωστόν είναι σημαντικές πηγές ενέργειας, για παράδειγμα οι μπανάνες, τα μήλα και τα πράσινα λαχανικά, οι ακόλουθες 10 τροφές λειτουργούν ως “καύσιμα” για τον οργανισμό σας!

1.Λιπαρά ψάρια

Τα λιπαρά ψάρια, όπως είναι ο σολομός και ο τόνος, είναι καλές πηγές πρωτεϊνών, λιπαρών οξέων και βιταμινών Β, κάτι που τα κάνει ιδανικά να τα συμπεριλάβετε στη διατροφή σας. Έρευνες έχουν δείξει πως τα συμπληρώματα Ωμέγα-3, μπορούν να βοηθήσουν στην μείωση της κούρασης, ειδικά σε καρκινοπαθείς. Επιπλέον η βιταμίνη Β12, συνεργάζεται καλά με το φολικό οξύ, στην παραγωγή κυττάρων του αίματος, στην καλύτερη λειτουργία του σιδήρου στο αίμα καθώς και στη μείωση της κούρασης και την αύξηση της ενέργειας!

 2. Γλυκοπατάτες

Εκτός από το ότι είναι πολύ νόστιμες, οι γλυκοπατάτες είναι μια καλή και θρεπτική πηγή ενέργειας. Οι φυτικές ίνες και οι σύνθετοι υδατάνθρακες που περιέχουν, βοηθούν ώστε να τις χωνέψετε σε πιο αργούς ρυθμούς, κάτι που θα σας παρέχει μια σταθερή παροχή ενέργειας.

3. Μαύρη σοκολάτα

Η μαύρη σοκολάτα έχει μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε κακάο από μια σοκολάτα γάλακτος. Τα αντιοξειδωτικά στοιχεία που περιέχονται στη μαύρη σοκολάτα, είναι πολύ ευεργετικά για τον οργανισμό μας όπως για παράδειγμα, την καλύτερη κυκλοφορία του αίματος στο σώμα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα στην καλύτερη κυκλοφορία του οξυγόνου στον εγκέφαλο και τους μυς και τη βελτίωση της λειτουργίας τους. Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο κατά τη διάρκεια της άσκησης.

4. Μούρα γκότζι

Τα μούρα γκότζι χρησιμοποιούνταν ανέκαθεν στην κινέζικη ιατρική λόγω των πολλών ιδιοτήτων τους. Εκτός από την υψηλή περιεκτικότητα τους σε αντιοξειδωτικά, βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία, τα μούρα γκότζι είναι μια πολύ καλή πηγή ιχνοστοιχείων. Σύμφωνα με έρευνες, ο χυμός από μούρα γκότζι, μπορεί να βοηθήσει στην αντιοξειδωτική προστασία, την πνευματική εργασία και την εγρήγορση και ταυτόχρονα να μειώσει την κούραση, να επιβραδύνει την χώνεψη και κατά συνέπεια να απελευθερώσει την ενέργεια πιο αργά.

5. Κινόα

Η κινόα είναι ιδιαίτερα δημοφιλές τα τελευταία χρόνια, ειδικά λόγω της υψηλής της περιεκτικότητας σε πρωτεΐνη. Παρόλο που είναι υψηλή σε υδατάνθρακες, εντούτοις η κινόα έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, το οποίο σημαίνει πως οι υδατάνθρακες της απορροφούνται αργά και μπορούν να βοηθήσουν στην σταθερή απελευθέρωση ενέργειας.

6. Γιαούρτι

Το γιαούρτι είναι ένα εξαιρετικό σνακ κατά τη διάρκεια της μέρας. Οι υδατάνθρακες στο γιαούρτι, βρίσκονται υπό τη μορφή απλών σακχάρων όπως για παράδειγμα η λακτόζη και η γαλακτόζη. Όταν διασπαστούν αυτά τα σάκχαρα, μπορούν να μας δώσουν ενέργεια. Επιπλέον, το γιαούρτι είναι γεμάτο πρωτεΐνες οι οποίες βοηθούν στην καθυστέρηση της χώνεψης των υδατανθράκων, κάτι που σημαίνει πως και τα σάκχαρα αργούν να απελευθερωθούν στο αίμα και κατά συνέπεια, η ενέργεια απελευθερώνεται επίσης, πιο αργά και σταθερά.

7. Χούμους

Το χούμους φτιάχνεται με ρεβίθια, πάστα από σουσάμι, ελαιόλαδο και λεμόνι. Ο συνδυασμός αυτών των συστατικών, κάνει το χούμους μια πολύ καλή πηγή ενέργειας. Τα ρεβίθια στο χούμους είναι μια καλή πηγή σύνθετων υδατανθράκων και ιχνοστοιχείων, τα οποία χρησιμοποιεί το σώμα μας για σταθερή απελευθέρωση ενέργειας.

8. Φακές

Οι φακές είναι μια πολύ καλή πηγή θρεπτικών στοιχείων και βοηθάνε στην αύξηση των επιπέδων ενέργειας. Τα ιχνοστοιχεία στις φακές βοηθούν στην ελεγχόμενη αύξηση του σακχάρων στο αίμα που σημαίνει πως όχι μόνο θα αισθάνεστε γεμάτοι αρκετή ώρα μετά που τις τρώτε, αλλά θα έχετε και σταθερά επίπεδα ενέργειας.

9. Αβοκάντο

Τα αβοκάντο θεωρούνται υπερτροφές, λόγω των πολλών τους ευεργετικών ιδιοτήτων για παράδειγμα το γεγονός ότι είναι πλούσια σε ωφέλιμα λιπαρά και ιχνοστοιχεία. Αυτά τα ωφέλιμα λιπαρά, έχει αποδειχθεί, πως βοηθούν στη σωστή ποσότητα λίπους στο αίμα ενώ ενισχύουν την απορρόφηση θρεπτικών συστατικών. Τα θρεπτικά συστατικά από το αβοκάντο, μπορούν να φυλαχθούν στον οργανισμό μας και να χρησιμοποιηθούν ως πηγή ενέργειας.

10. Ξηροί καρποι

Οι περισσότεροι ξηροί καρποί όπως τα αμύγδαλα, τα καρύδια και τα cashew nuts, είναι υψηλά σε θερμιδική αξία, πρωτεΐνες, υδατάνθρακες και ωφέλιμα λιπαρά. Αυτά τα θρεπτικά συστατικά μπορούν να βοηθήσουν στην αργή απελευθέρωση ενέργειας κατά τη διάρκεια της μέρας. Έχουν επίσης υψηλά ποσοστά λιπαρών Ωμέγα-3 και Ωμέγα-6 καθώς αντιοξειδωτικών στοιχείων. Αυτά μπορούν να βοηθήσουν στην αύξηση των επιπέδων ενέργειας, στη μείωση των φλεγμονών και να ενισχύσουν την αντιοξειδωτική προστασία.