Don’t Worry, be Happy

07 Οκτωβρίου 2018
Don’t Worry, be Happy

Βρισκόμαστε ήδη στο μέσο του φθινοπώρου και η καθημερινότητα μας γίνεται ολοένα πιο δύσκολη. Μην ανησυχείτε! Εμείς θα σας δώσουμε πρακτικές συμβουλές για το πως να διαχειριστείτε καλύτερα το καθημερινό άγχος.

1. Ασκηση

Το πιο πιθανόν, να γνωρίζετε ήδη πως η άσκηση είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να καταπολεμήσετε το άγχος. Μπορεί να ακούγεται αντιφατικό. Όμως όταν “στρεσάρετε” το σώμα σας, βοηθάτε τη ψυχολογική σας κατάσταση αφού  η διαδικασία σας χαλαρώνει. Οι λόγοι είναι απλοί. Καταρχάς η άσκηση μειώνει τις ορμόνες, π.χ. τη κορτιζόλη,που προκαλούνται από άγχος .Ταυτόχρονα απελευθερώνει τις ενδορφίνες, χημικές ενώσεις που βελτιώνουν τη διάθεση και οι οποίες λειτουργούν ως φυσικά καταπραϋντικά. Δεύτερο, βοηθά την ποιότητα του ύπνου. Τρίτο, όταν γυμνάζεστε νιώθετε πιο καλά με το σώμα σας, κάτι που σας κάνει να νιώθετε και ψυχολογικά καλύτερα. Άρα το μόνο που έχετε να κάνετε, είναι να βρείτε το είδος της άσκησης που σας ταιριάζει.

2. Συμπληρώματα διατροφής

Αρκετά συμπληρώματα, βοηθούν στην καταπολέμηση του άγχους. Μερικά από αυτά είναι:

  • Ωμέγα 3 λιπαρά: Σύμφωνα με μια έρευνα, φοιτητές ιατρικής που λάμβαναν συμπληρώματα Ωμέγα 3 λιπαρών, είχαν 20% λιγότερα συμπτώματα άγχους.
  • Πράσινο τσάι: Περιέχει πολυφαινόλες (αντιοξειδωτικές ουσίες) οι οποίες μπορούν να μειώσουν το στρες, αυξάνοντας τα επίπεδο σεροτονίνης.
  • Βαλεριάνα: Από τα πιο γνωστά βοηθήματα για καλύτερο ύπνο, αφού λειτουργεί ως φυσικό ηρεμιστικό.

3. Ανάψτε ένα κεράκι

Οταν χρησιμοποιείτε αιθέρια έλαια ή όταν ανάβετε ένα αρωματικό κερί, αυτό σας βοηθάει να καταπολεμήσετε το άγχος. Είναι εξάλλου γνωστες οι ευεργετικές ιδιότητες της αρωματοθεραπείας. Συγκεκριμένα κάποιες μυρωδιές είναι ιδιαίτερα χαλαρωτικές. Ορισμένες από αυτές είναι: λεβάντα, τριαντάφυλλο, περγαμόντο, χαμομήλι, σανδαλόξυλο, ylang ylang, πορτοκάλι ή άνθη πορτοκαλιάς και γεράνι.

4. Μασήστε τσίχλα

Ένα γρήγορο τρικ για να ανακουφιστείτε από το άγχος, είναι να μασήσετε τσίχλα. Σύμφωνα με πολλές μελέτες, το μάσημα τσίχλας βοηθάει στο να χαλαρώσετε. Επίσης μπορεί να βοηθήσει σε έναν καλύτερο τρόπο ζωής, αφού μειώνει το στρες. Μια πιθανή εξήγηση είναι πως το μάσημα τσίχλας, προκαλεί κύματα στον εγκέφαλο, παρόμοια με εκείνα που εντοπίζονται στους χαλαρούς άνθρωπους. Μια άλλη, είναι πως το μάσημα τσίχλας βοηθάει στην καλύτερη κυκλοφορία του αίματος στον εγκέφαλο. Επίσης, μια πρόσφατη έρευνα κατέδειξε, πως οι άνθρωποι που μασάνε πιο έντονα την τσίχλα τους, χαλαρώνουν πιο εύκολα.

5. Μάθετε να λέτε “όχι”
Σίγουρα δεν μπορείτε να ελέγξετε όλα όσα σας προκαλούν άγχος. Αλλα μερικά από αυτά μπορείτε. Αυτά τα συγκεκριμένα πράγματα, μπορείτε να τα αλλάξετε. Ένας τρόπος για να το πετύχετε είναι να μπορείτε να λέτε “όχι” πιο συχνά. Αυτό ισχύει σε περιπτώσεις που κάνετε πολύ περισσότερα από όσα μπορείτε με αποτέλεσμα να πελαγώνετε με τόσες πολλές υπευθυνότητες.

6.  Περάστε χρόνο με την οικογένεια, τους φίλους και...το κατοικίδιό σας

Όταν είστε μέρος ενός κοινωνικού δικτύου, νιώθετε πως ανήκετε περισσότερο και πως αξίζετε περισσότερο και αυτό μπορεί να σας βοηθήσει στις δύσκολες στιγμές. Σε μια συγκεκριμένη έρευνα, ανακαλύφθηκε πως, συγκεκριμένα όσο αφορά στις γυναίκες, όταν αυτές περνούν ώρα με φίλους και παιδιά, απελευθερώνεται σεροτονίνη, μια φυσική ουσία που μειώνει το άγχος. Σε μια άλλη έρευνα, καταγράφηκε πως οι άνδρες και οι γυναίκες με τις λιγότερες κοινωνικές διασυνδέσεις, ήταν πιο πιθανόν να υποφέρουν από κατάθλιψη και άγχος.
Το να έχετε κατοικίδιο, είναι ένας πολύ καλός τρόπος μείωσης του άγχους και βελτίωσης της διάθεσης. Η συναναστροφή με ζώα, βοηθά στην απελευθέρωση της οξυτοκίνης, μια χημικής ένωσης του εγκεφάλου που προάγει την θετική διάθεση. Μπορεί επίσης να βοηθήσει στην μείωση του άγχους, με το να μας δίνει ένα σκοπό, να μας κρατάει ενεργούς και φυσικά να μας δίνει συντροφιά.